Projectbeschrijving

Voor mijn werkgever Corn Group internetbureau heb ik in 2016 een nieuwe corporate website gemaakt. Door een nieuwe missie zijn we een andere weg ingeslagen en daarbij hoort een nieuwe corporate website.

Door het inzichtelijk maken van onze nieuwe bedrijfsactiviteiten, is besloten de website naast een herindeling, te voorzien van een compleet re-design. De website moest strak, modern, overzichtelijk en transparant zijn, met een insteek ‘de kunst van het weglaten’. De vorige website gaf wat onduidelijkheid over wat wij nou precies doen. De bezoekers hadden wel ongeveer een idee, maar in het kort omschrijven wat we bij Corn Group internetbureau doen, konden ze niet.

Bij Corn Group internetbureau hebben we een transparante benadering voor projecten. We willen uitgebreid kennismaken met onze opdrachtgever, weten wat de drijfveren achter het bedrijf zijn, waarom ze bepaalde keuzes maken. We zagen veel bedrijven waar deze transparantie mist, zo wilden wij niet zijn. Via deze transparantie heb ik een mkb concept ontwikkeld, waarmee we door middel van website pakketten, websites voor het mkb maken. Door duidelijke afspraken kun je de prijs aantrekkelijk houden en deze ook van tevoren noemen. Anders dan bij soortgelijke aanbieders van dit concept, plegen we geen telefoontje om te vragen hoe het ontwerp er ongeveer uit moet komen te zien en wat het doel van de website is, om vervolgens aan de slag te gaan. Nee, wij maken een afspraak waarin we face-to-face kennismaken, een gesprek hebben over de website en welke strategie we gaan toepassen. Alleen op die manier kun je een website maken die écht aan de verwachtingen voldoet.

Met deze insteek heb ik het design uitgewerkt. Naast bovengenoemde punten, heb ik mij sterk gericht op het responsive onderdeel. Ruim 50% bezocht onze vorige website met een smartphone, 22% met een tablet en 27% met een desktop. Reden genoeg om per schermformaat de beleving optimaal te maken. Je wilt immers geen klanten mislopen omdat er een onderdeel van de website wegvalt op een mobile device.

Om de website eenvoudig te beheren, is er gekozen om de website te maken binnen het Umbraco CMS. Een CMS die overzichtelijk, zelf in te delen en uitbreidbaar is.

Voorbeelden van projecten Twan Schipper
"Ruim 50% bezocht onze vorige website met een smartphone, 22% met een tablet en 27% met een desktop. Reden genoeg om per schermformaat de beleving optimaal te maken."

Resultaat

De corporate website van Corn Group zie je op www.corngroup.nl.

Terug naar portfolio

E-mail of social

Contact opnemen

Interesse in een samenwerking of gewoon eens kennismaken en praten over de mogelijkheden?

Mail me via mail@twanschipper.nl.

Je kunt me ook vinden en bereiken via LinkedIn of Facebook.

Voorbeelden van projecten Twan Schipper